Ez az új Evoque, higgyék csak el
Elég nehéz kiszúrni a feltűnő változásokat a Range Rover Evoque második generációján az elsőhöz képest. Pedig szinte minden részlet változott, csak az alapmotívum nem: a meredeken előre döntött övvonal, a vaskos tető és motorháztető, a csík-jellegű fényszórók, szóval mindaz, ami az autó karakterébe érdemben beleszólhat, változatlan.
Az igazán nagy művészet az, hogy ezt úgy sikerült elérni, hogy közben minden részleten változtattak: a sárvédőívek keresztmetszete domború helyett homorú lett, simább az ajtók felülete – úgy általában is kevesebb az éles, határozott forma az Evoque-on, mint eddig. Ugyanakkor az autó orrán a hármas osztású légbeömlő és az erőteljesebben kiemelt kartervédő-motívum tisztább karaktert ad a járműnek.
Azt már az előzetesek alapján is láthattuk, hogy az Evoque stílusa aligha változik. A lemezek alatt viszont sok az újítás. Eleve nem a Fordtól örökölt D8 padlólemezt alkalmazták, hanem egy új, több alumínium alkatrészt tartalmazó Premium Transverse Architecture nevűt, amelynek egy lényeges előnye, hogy több helyet hagy a belső térben. Így nőtt például durván hat százalékkal, 610 literre a csomagtartó mérete.
Az is sejthető volt, hogy most már motor-fronton is csak magára számíthat a Land Rover, ennek megfelelően összesen kétféle motor hatféle változatával mutatták be az Evoque-ot amelyek mid kétliteres turbós négyhengeresek, az Ingenium motorcsalád tagjai.
A benzines választék 200 és 250 lóerős motorokkal kezdődik, a csúcsot pedig a hibrid kivitel jelenti. Ez utóbbi 300 lóerő összteljesítményt adhat le, és 48 voltos elektromos rendszert tartalmaz. Az enyhe hibrid hajtás hosszabb villanyautózást nem tesz lehetővé, viszont lassításkor visszatáplál annyi energiát, amennyit tud, így 17 km/h alatt leállíthatja a benzinmotort, gyorsításkor pedig a tárolt villamos energiát használja arra, hogy lendületbe hozza a karosszériát.
Dízelből háromfélét kínálnak majd, ezek 150, 180 és 240 lóerősek lesznek. Minden motorhoz összkerék-hajtás és a ZF 9 fokozatú automata váltója jár, kivétel a leggyengébb dízelt, amely fronthajtással és hatsebességes kézi váltóval is kapható lesz. Későbbre ígérik a legkörnyezetkímélőbb kivitelt, amelybe konnektoros hibrid hajtás kerül a vadonatúj, 1,5 literes, háromhengeres Ingenium motorral.
Az új modell bevezetése jövő tavasszal kezdődik Európában. Az Evoque árai valamelyest növekszenek – Németországban 37 350 euróért (kb. 12 millió forintért) kínálják majd az alapváltozatot, 1420 euróval drágábban, mint az elődöt – de a gyáriak szerint ezt a gazdagabb alapfelszereltség (alapáron járnak a LED-es fényszórók, a tolatókamera, a központi fejtámla és a holttér-figyelő) indokolja.