Évek óta tudjuk, hogy valamiféle autót készül gyártani a Rivian nevű vállalkozás, de csak azért, mert néhány éve van egy autógyáruk. Most azonban az is kiderült, hogy mi a tervük: az Észak-Amerikában igen népszerű pick-up kategóriában lépnének be, tisztán elektromos modellekkel. Nem is akármilyenekkel: a drágábbik majdnem 650 kilométert mehet egy töltéssel.
A cég majdnem pont két éve azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megvette a Mitsubishi üzemét Illinois államban, és bejelentette, hogy valamit gyártanának ott, de hogy mit, azt eddig legfeljebb találgatni tudtuk. Most azonban bemutatják az R1T nevű, tisztán elektromos pickupot, amit állítólag néhány héten belül követ az R1S jelzésű, azonos alapokra épülő terepjáró.
Az 5,47 méteres R1T úgynevezett gördeszka-alvázra épül, azaz egy olyan szabványos egységre, amely tartalmaz mindent, ami a működéshez szükséges: akkumulátorokat, elektronikát és hajtást, így viszonylag egyszerű rajta felépítményt cserélni. Ehhez képest az első karosszéria meglehetősen konzervatív: az R1T a hagyományos pickup-formát követi, akkora orra van, amibe simán belemenne egy V8-as motor is. Itt persze nincs ilyen szerepe, a Teslákéhoz hasonlóan csomagtartót alakítottak ki az utastér és a gyűrődőzóna között, ami itt 330 literes. A lényeg azonban a padlóban lesz: egyelőre két változatról beszélnek. Mindkettőt 754 lóerőnyi villanymotor mozgatja, a különbség az akkumulátor méretében lesz. A kisebbik is 135 kWh-s, ami 483 km megtételére elegendő, a nagyobbik, 180 kWh-s pedig 644 km körüli távra lehet elég a gyáriak szerint.
A Rivannál nyilván arra számítanak, hogy megfoghatják azokat a vásárlókat, akik egyébként is nagy pickupot vagy terepjárót vezetnének, és elektromos autóban is ugyanazt a fellépést és funkcionalitást keresik. Ez Észak-Amerikában nem kis réteg, hiszen odaát jó ideje több pickup és SUV fogy, mint személyautó. Az ígéretekben szereplő R1T alapváltozat 61 500 dolláros ára egyelőre egy kicsit még sok, közelebb áll egy Cadillac Escalade árcédulájához, mint egy Ford F-150-eséhez. Aa gyáriak így is abban bíznak, hogy eladhatnak 50-60 ezer autót évente. Az egykori Mitsubishi gyár ennél persze sokkal többre is képes, elvileg 350 ezer autó is készülhetne benne, de valószínűleg ennyivel is nyereséggel működhetne a vállalat.
Egyelőre visszaigényelhető 1000 dolláros foglalókat várnak, hasonlóan a Tesla megoldásához a Model 3 bemutatója idején, a gyártást pedig 2020-ra ígérik.