Az Opel a Peugeot vezetése alatt a lehető leggyorsabban igyekszik szabadulni mindentől, ami a General Motors szellemi termékének számít. Ilyen a Koreából érkező Karl kisautó is, ám úgy tűnik, ennek lesz új élete, Vinfast Fadil néven.
A Karl végül is nem régi modell, az Opel is csak azért szabadul tőle, mert sokba kerül: a típus nem valamelyik európai gyárban készül ugyanis, hanem a General Motors egyik koreai üzeme szállítja. Így aligha marad rajta nyereség, ráadásul konkurenciát jelent a Citroën C1-esnek és a Peugeot 108-asnak házon belül.
Úgy tűnik, ezt a lehetőséget használja ki a vietnámi Vinfast, amelynek a hazai piacon egy viszonylag olcsón előállítható, de lehetőleg nem elavult modellre van szüksége. És bár úgy tűnik, gyártani fognak két típust régebbi BMW-k alapjain, azok egész biztosan nem felelnének meg a célnak, legfeljebb arra jók, hogy az ország felső- és középvezetői hazai gyártású autóban pózoljanak.
Úgy néz ki, a Vinfast egy változatot kínál majd a Karlból: az 1,4 literes, 98 lóerős négyhengeres szívómotorral és fokozatmentes váltóval felszerelt, emelt hasmagasságú, körbeműanyagozott kivitelt. Ez kapja a Fadil típusjelzést, és készül majd egy új összeszerelő üzemben, Hanoiban. Itt a megfelelő beszállítói hálózat híján Dél-Koreából érkező építőkészletekből rakják majd össze az autókat, bár nem kizárt, hogy később növelni tudják majd a helyben gyártott alkatrészek arányát.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy milyen mértékű eladások várhatók, de az már nem titok, hogy a Fadil, amely 2019 elejétől lesz kapható Vietnámban, nem lesz olcsó: átszámítva ötmillió forint felett indul majd az ára, ami az indokoltnál jóval drágábbnak tűnik.