Az már nem újdonság, hogy villamos hajtással képtelenül gyors autókat lehet építeni, de most már a Nissan Leaf-ből is lesz ilyen.
Már a Leaf első generációjából is készült egy Nismo RC változat, ami fantasztikusan nézett ki, de az utcai modell 109 lóerős motorja, és a hozzá tartozó széria akku került bele, csak a súlyából faragtak több mint fél tonnát. Most azonban itt a második generáció hasonló sportváltozata, és itt már kezdenek elszabadulni a lóerők: 322 van belőlük, igaz, már nem 900, hanem 1220 kilogrammot kell mozgatniuk.
Az építési elvek egyébként ugyanazok, mint a 2011-es elődnél: karbonszálas műanyagból készítették, amit csak lehetett, kezdve a vázzal, így az alacsonyra épített akkucsomag és a motorok – itt már kettő van – adják a jármű tömegének zömét. Épp ezért a tömegközéppont is igen alacsonyra kerülhetett, ami a széles nyomtávval, a versenygumikkal és a nagy diffúzorral együtt jelentős kanyarsebességet sejttet. A menetdinamikáról annyit tudunk, hogy a százas tempó 3,4 másodperc alatt érhető el az RC-vel, ami épp fele az előd megfelelő adatának, és már az sem tűnt gyenge eredménynek.
A Leaf Nismo RC-t arra szánják, hogy népszerűsítse a Nissan elektromos autóit, ezért készítenek belőle hat példányt, amelyeket aztán a világ minden táján használnak majd, valószínűleg elsősorban promóciós rendezvényeken. Az első ilyen az idei Nismo Festival lesz, amelyet a Fuji International Speedway-en tartanak december 2-án.