Őrültdrága Corvette villanyőrülteknek
Drágán méri a villanyos lóerőt a Genovation Electric. Ezt megmondtam volna látatlanban is a 750 ezer dollárért kínált 800 lovas GXE-jükről, de egy helyszíni körbeszaglás után sem értem, miért adna bárki ennyit egy amúgy jól megcsinált szériáért.
Legalább két éve körözget már az autóipari nyilvánosságban a Genovation Electric és az ő villanyos átépítéseik. Két éve már megmutatták az elektromosra épített 660 lóerős Z06-ost, amivel akkor megszerezték, majd többször megdöntötték a leggyorsabb utcai használatú villanyautó rekordját: 300 km/h felett mentek a hétliteres szívó helyére épített villanyhajtással. Ez adta a kezdeti hírverést, amit kihasználva most képesek kétszázmillió forintnyi dollárt elkérni ezért a C7-ből épített Corvette-jükért.
A V8-szekta még nem próbálta meg felgyújtani a műhelyetek, hogy micsoda szentségtörés ez már - indítok egy nekem természetes első kérdéssel, mert nem gondolnám, hogy csak nálunk létezik a villanyjövőtől rettegő kommentelő, mint hangos emberfajta. A cég kiállított marketingese viszont vagy elég jó színész vagy őszintén nem érti, miért lenne bárkinek baja abból, ha az amerikai izomautó-gyártás egyik ikonjából lelketlenül kitépik a szívó V8-at, hogy a helyén narancsszínű kábelekben fussanak töltött elektronok.
A General Motors is oda van érte, mondja a hölgy, én pedig simán elhiszem, hogy itt másként folynak az efféle hitviták. Amúgy meg gondolom, ha van is ellenszurkolótábor, a villanytól irtózó hangos trollok aligha az ügyfeleik, szóval pont tök mindegy, mi fáj nekik. Engem megvettek, mert az átjön a részleteken is, hogy nem lett kispórolva a munka. Ha már a hajtáscserével szét kellett bontani az egészet, csináltak neki egy új belet is.
Itt már ugye a C7-es volt az alap. Rekordkísérleten ez még nem járt, de azt mondják, már a 350-et is tudni fogja, csak kapjon egy hosszú egyenest. Aktív felfüggesztés, kerámia fékek, ötven-ötvenes súlyelosztás a giga akksikkal együtt is, 280 kilométeres hatótáv, 800 lóerőhöz 950 Nm nyomaték, három másodperces 0-100-as sprint - van itt minden, amitől elméletben jó pályaautó lehet. És a hőmenedzsment? Na, arról nem mondanak semmi megnyugtatót. Persze nem mondják, hogy ne bírná tartósan a tempót, de úgyis csak akkor tudjuk meg, hány kört bír egy pályanapon, ha kiviszik az első ügyfelek. Az első Model S-ekkel is ez volt. Az viszont leghamarabb jövő év elején lesz. Akkor kapják meg az első megrendelők, de még van eladó. 75 darabos lesz a limitált széria, rejtély, hogy találnak majd ennyi szupergazdagot, aki nagyon vágyik egy villanyos izomautóra.