Egymilliárd mérföld rengeteg. Kilométerben az 1,6 milliárd, Föld-Hold-távolságban bő kétezer forduló, de még a Napig is meg lehetne járni az utat oda-vissza ennyiből ötször. Ekkora úton vannak túl a bolygónk Teslái úgy, hogy közben magukat vezették.
Októberben volt négy éve, hogy a Tesla elkezdte önvezetésre alkalmas felszereltséggel árulni autóit. Az Autopilot-rendszerüket azóta hardveresen és szoftveresen is több körben fejlesztették, frissítették, az ügyfelek így megtett métereiről pedig folyamatosan gyűjtik az adatokat. Most éppen azt jelentették róla, hogy megvan az aktív Autopilot üzemmóddal megtett egymilliárd mérföld.
A Teslánál azt mondják, minden tizedik Teslával megtett mérföld/kilométer zajlik önvezető módban. A teljes merítésben viszont benne vannak az olyan Teslák is, amikhez nem vették meg az Autopilotot, vagy ha meg is vették, olyan országban autóznak, ahol az nem használható – azaz akinek tudja az autója, arányaiban ennél is többet adja át a kontrollt az önvezető rendszernek.
Az egymilliárd mérföld önmagában brutálisan nagy mennyiségű begyűjtött adat, de ne felejtsük, az Autopilotnak van egy úgynevezett árnyékmódja is. Eszerint akkor is elemez közlekedési helyzeteket, amikor az ember vezet, és ezeket az adatokat ugyanúgy visszaküldi a központba és ugyanúgy tanul belőle, mint amikor nála van a teljes kontroll. Ezekből csiszolja magát frissítésről frissítésre egyre biztonságosabbra a rendszer.
Hogy ez a biztonság számokban mit jelent? Az utolsó kiadott statisztikák szerint minden 3,34 millió Autopilottal megtett mérföldre jut egy baleset vagy baleset szerű esemény. A Tesla ezzel rendre az Amerikai Közlekedési Hatóság statisztikáját állítja szembe, ami a teljes amerikai autós közlekedésben 492 ezer levezetett mérföldenként számol egy balesettel. Eszerint az önvezető autó már most úgy hétszer biztonságosabb (legalábbis a Tesla rendszere), mint az ember által vezetett. A Tesla által közölt statisztikákban viszont sok részlet nem tisztázott, az amerikai sajtó sem tudta kiszedni belőlük, mit értenek például baleset szerű eseményen, így pontos aránykülönbségről nehéz beszélni. Az viszont egyértelmű, hogy már most sokkal kevésbé veszélyes szereplője a közlekedésnek az Autopilot az embernél.