Itt a legújabb Jeep Wrangler
Könnyebb és korszerűbb, de szinte változatlan karakterű az új terepjáró.
A Jeep újra erős szereplője lehet a pipkup-piacnak, ehhez pedig csak hozzá kellett csapnia egy platót a negyedik generációs Wranglerhez. Ha már pickupoznak, feltámasztottak hozzá egy Amerikában jól hangzó típusnevet, ezért lett ennek itt Gladiator a neve.

1988 óta sok mindent történt a Jeep körül. Akkoriban nemhogy a Fiat tulajdona nem volt a márka, de a daimleres idők is évekre voltak még. Szóval akkor, idén harminc éve volt, hogy Jeep leállt addig huszonhat évet megélt nagy platósával, a Gladiatorral. Csináltak belőle addig mindent a katonai mentőig, majd jött egy hosszú szünet. 2005-ben már megpróbálták feltámasztani a nevet és a pickupságot, de akkor egy tanulmányon nem jutott túl a dolog. Most meg itt van, egy Wranglerből nyújtva.
Az alap Gladiator csak Európából nézve meredek húzás, itt, a Los Angeles-i szalonon, ahol balra a RAM, jobbra a Dodge a szomszéd, a Jeep standja csak egy tucat nagy pickupokkal teleszórt sarok. A forma ismerős, mert hát ez egy négyajtós Wrangler, aminek nekitoldottak egy platót. Ennyire persze nem volt egyszerű a munka, az orrnyílásokat is meg kellett nyújtani, hogy a nagyobb és nehezebb test cipelését bírja hűtéssel. Egész pontosan 78,7 centivel lett hosszabb az alváz, ebből 49,3 ment a tengelytávba. Ezzel nemhogy újra lett egy pickupja a Jeepnek, az rögtön az öt és fél méternél hosszabb platósok mezőnyében játszik.
A Jeep a jelek szerint nem csak nagyvárosi menőzésre szánja a Gladiatort. Azt mondják, az első terepszöge 43,6 fokos, a hátsó 23, a gázlómélysége pedig 76 centi. A platót 725 kilóig lehet terhelni, de ami a lakóautózás/hajócipelés... szóval a nagy és nehéz dolgok vontatásában élen járó amerikai vevőket a legjobban érdekelheti: 3470 kilogram a maximális vontatható tömeg vele. Az eleve masszív alváz és a plusz centik miatt jónak látták ott spórolni a tömegen, ahol lehet: a szélvédőkeretbe, a platóba, az ajtókba és a géptetőbe mind sok alumínium került.
Belül szemre sok újat nem tud az alap Wrangler után. A 12,7-től a 21,3 centis képátlóig háromféle kijelző rendelhető, kényelmi és biztonsági extrából meg itt is van már sok minden: holttér-figyelő és hátsó keresztforgalmat figyelő rendszer, adaptív tempomat.
Összekerékhajtásból kétféle dolgozhat benne: a Command-Trac 4x4 a Sport és Overland változatokba kerül, a Rubicon pedig a Rock-Trac 4x4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyek kerülnek, illetve az alapmodellhez képest rövidebb a felezőfokozat áttétele is. A Rubiconba ráadásul rendelhető előrenéző terepkamera is.
Ja, egy fontos Jeep-dolog: őrzik a hagyományt és a Gladiatorból is könnyen előre dönthető a szélvédő, ahogy az ajtókat is könnyen le- és fel lehet szerelni, ha arra van igény. Ha pedig eleve csak egy meleg égövön használt hétvégi autó kell, annak a Mopar máris csinált belőle egy floridai suttyó vagyok-kiadást bőrüléssel, csöves ajtókkal.
Az európai piaci bevezetés továbbra sem egyértelmű, de jövőre talán az amerikai és közel-keleti piacon felül ide is jut belőle. Motorból mindenesetre kétfélét ígérnek belátható időn belül: egy 3,6 literes Pentastar V6-os benzinessel kezd, aztán jövőre megkapja a háromliteres EcoDiesel V6-ot is.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
