Az idén a Ssangyong már indított egy gyári autót a Dakar-ralin, de a Tivoli alapú modell nem volt igazán gyors: a 32. hely nem volt elég, hogy a márka a figyelem középpontjába kerüljön. Ezért az idén más módszerrel próbálkoznak.
Ezúttal Rexton DKR néven indítanak a futamon egy hátsókerék-hajtású buggyt, amely profi tereprali-gép, és csak az orrának néhány részlete emlékeztet az utcai Rextonra, így a hűtőrács sziluettje, a fényszórók és a jelvény. A motor sem a koreaiaktól jön, bár hogy honnan szerezték be, azt nem tudjuk. Azt viszont igen, hogy a fülke mögé építették be, V8-as, és hivatalosan 458 lóerős. Így 4,4 másodperc alatt gyorsítja a műanyag karosszériás, Cr-Mo acél csővázas, de így is majdnem 1,9 tonnás gépet százra. A végsebesség 195 km/h, de terepen ennyi is bőven elegendő, viszont a motorhoz villámgyors szekvenciális váltó és Torsen önzáró differenciálmű tartozik.
Lassan megszokhatjuk, hogy a Dakar-ralin, amely egy ideje már nem Dakarba megy, olyan autók indulnak, amelyeknek már látszatra sincs közük az utcai autókhoz. Ám ha a Ssangyong közelebb kerül az élmezőnyhöz, legalább annyira, hogy megemlítsék a csapatot az esti összefoglalókban, akkor ez aligha zavarja majd a céget.