Hasonló helyzetbe kerül a Toyota Dakarban is, mint Le Mans-ban: csak hoznia kell a formáját, és tarolhat a 2019-es futamon, mivel a legerősebb vetélytárs kiszállt. Itt a Peugeot homokfutói jelentették a nagy falatot, így 2018-ban a második és harmadik helyre futotta Gazoo Racing autóitól.
A Toyota egyébként nem változtatott sokat a Hiluxnak elnevezett versenygépeken, amelyeknek az utcai pickupokhoz kevés közük van. A csővázas, középmotoros autókat továbbra is V8-as, benzines szívómotor hajtja. A 2019-es szabályokkal a gyáriak szerint kiegyenlítettebb lesz a mezőny. „Az FIA keményen dolgozott azért, hogy kiegyensúlyozza a dízelmotoros, és a mienkhez hasonló benzines modellek esélyeit.” - mondta a csapatvezető, Glyn Hall. Így az új gépeken egy 37 mm-es szívócső-szűkítőt alkalmaznak.
Adatokat alig közöltek az autóról, ám az kiderült, hogy az idén is a tavalyi sztárpilótákkal állnak rajthoz. Nászer el-Attija és Giniel de Villiers is marad, a harmadik autót pedig az idén is a holland Bernhard Ten Brinke vezeti majd. Elvileg minden adott hozzá, hogy az idén a Toyota hozza el a Dakar-győzelmet, bár a terepraliban még így sem vehető biztosra semmi.