A legújabb McLaren veri a Ferrarit
Egy nyitott autónál általában nem az a kérdés, hogy nehezebb-e, mint ugyanaz fix tetővel, hanem az, hogy mennyivel. A McLarennél ezúttal lényeges szempont volt, hogy a válasz ne legyen túl nagy szám, és az erőfeszítéseknek meg is lett az eredményük.
A súlytöbblet a 720S esetében csupán 49 kilogramm, ami azt jelenti, hogy a vadiúj Spider 1332 kilogrammot nyom üresen. Ez egyben azt is jelenti, hogy a nagy vetélytárs Ferrari 488 Spyidernél kerek 88 kilóval nehezebb a McLaren nyitott középmotorosa. A trükk az új, elektromos mozgatású tetőben keresendő: az egyrészes, karbon-üveg csoda 11 másodperc alatt tüntethető el, és a művelet 50 km/h-ig menet közben is elvégezhető.
Csukott tetővel nem csak formai szempontból nehéz megkülönböztetni a Spidert a kupétól, de a menetdinamikájuk sem tér el nagyon. A nyitható változat egy tizedmásodperccel lassabban, 7,9 másodperc alatt érheti el a 200 km/h-t, de ez stopper nélkül aligha érzékelhető, a végsebességük pedig azonos, 341 km/h. Kinyitva persze megnő az autó légellenállása, így a végsebessége 325 km/h-ra csökken.
A gyáriak mégsem erre a legbüszkébbek – a legtöbb utcai McLaren eddig is félelmetesen gyors volt – hanem arra, hogy sikerült csökkenteni az autó zajszigetelését: azt mondják, csukott tetővel nagyjából annyi alapzaj jön be, mintha könyvtárban ülnének az utasok. Mindez persze nem olcsó: a Spider ára 237 ezer font, azaz kb. 84,6 millió forint lesz.