Bemutatták az új magyar Mercedest
Ahogy a fronthajtásos Mercedes sorozat legtöbb tagja, az új CLA is teljesen új formatervet kapott: simább és elegánsabb lett, és minden irányban egy kicsit nagyobb.
A forma ezúttal is a CLS-ével mutat rokonságot: a tető íve, a hűtőrács formája, a hátsó rész kialakítása mind a nagy testvért idézi, bár ezúttal ügyesebben adaptálták az elegáns idomokat a kisebb platformra: az új CLA kevésbé látszik zömöknek, mint az elődje.
Ebben talán a méretnövekedés is szerepet játszik, a második generáció ugyanis 4,8 centivel hosszabb lett az elődjénél – a teljes hossza 4,688 méter – a tengelytáv 3 centivel, 2,729 méterre, a szélesség pedig 5,3 centivel, 1,83 méterre nőtt. Érdekes, hogy a hossznövekedés belül kevéssé látszik: az előbbi 1 milliméterrel lett nagyobb, az utóbbi pedig 10 literrel kisebb, mint korábban, 460 literes. Ugyanakkor a forma aerodinamikailag hatékonyabb lett: az új CLA-nak lesz egy változata, amelynek a légellenállási tényezőjét 0,22-re vitték le.
Belül az A osztályhoz hasonlóan változik a CLA is: itt is felbukkan a dupla LCD paneles MBUX műszerfal, amely az S osztály megoldásának kicsinyített mása, de a többi részlet is az ötajtósból érkezett, változtatások nélkül. Műszaki szempontból sem várható nagy eltérés, bár a CLA-t a Las Vegas-i CES-en mutatták be, és ott csupán egy kivitelről esett szó: a 250-es típusszámú modellbe kétliteres, 224 lóerős és 350 Nm csúcsnyomatékú turbómotor kerül. Az európai változatok azonban várhatóan kisebb teljesítményű motorokkal is kaphatók lesznek, köztük az új, 1,33 literes turbós benzinesekkel, és persze dízelmotorokkal is.
A piaci bevezetést a jelek szerint nem sieti el a Mercedes: úgy tudjuk, májusban válik elérhetővé az új CLA Európában – addig várhatóan a még hiányzó információkat is nyilvánosságra hozzák az új típusról.