A tavalyi Pebble Beach Concours d'Elegance-on bemutatott villanyautó az utóbbi évek legbátrabb Audi formatervét viseli, és elektromos hajtásláncával teljes mértékben a jövőt képviseli. Épp ezért meglepő a hír, hogy gyártásba mehet.
Talán az új vezér, Bram Schot véget vet a hiperkonzervatív éveknek az Audinál, ahol minden új részletmegoldás bevezetését évekig tartó szoktatás előzte meg. Erre utal legalábbis, hogy állítólag ő hagyta jóvá a PB18 E-Tron tanulmány gyártásba küldését. A kétajtós, shooting brake jellegű, sportos jármű minden részletében elrugaszkodik a megszokott Audi sablonoktól, 775 lóerős elektromos hajtásláncával pedig egyike a kevés típusnak, amely a mai Tesláknál is jobban gyorsulhat.
Talán ez utóbbi is hozzájárul, hogy a gyártás mellett döntöttek, bár lehet, hogy az összerakás szó szerencsésebb volna, mivel állítólag vagy 50 példány előállítását tervezik, kifejezetten magas áron. A Tesla persze már előre túllicitált mindenkit a 2017-ben bejelentett új Roadsterrel, de az Audinak lehet esélye egy váratlan előzésre ezen a téren, hiszen a Tesla sportkocsiját csak 2020-ra ígérték, és az sem biztos, hogy tudják tartani az ütemtervet.