A 90-es évek raliautó-alapú utcai sportszedánjai közül már csak az Impreza WRX van talpon, de ebből most újabb változatot mutatott be Detroitban a gyári tuningrészleg, az STI.
Az S209 jelzésű autóba a 2,5 literes EJ25 turbómotor kerül, de 1,25 bar töltőnyomást biztosító, nagyobb járókerekű HKS turbófeltöltővel, így a csúcsteljesítmény itt már 340 lóerő.
A motortuning azonban csak egy kis része a csomagnak: a futómű is szélesebb lett bő négy centivel a szabvány WRX STI-hez képest, és 265/35 R 19-es Dunlop GT600A gumikat szereltek fel az autóra – állítólag ezekkel már túl lehet lépni az 1 g-s oldalgyorsulást. Ehhez persze a futómű is hozzájárul, amely merevebb rugókat, Bilstein lengéscsillapítókat és vastagabb hátsó kanyarstabilizátort kapott.
A fékrendszer sem maradt a gyári, az új alkatrészeket a Brembo szállítja az STI-nek. Az elöl hatdugattyús, hátul kétdugattyús, lyuggatott tárcsás fékrendszerhez nagy súrlódású fékbetétek is járnak.
Ebből a különlegességből eleve kevés készül, Észak-Amerikába is csak 200 példányt szánnak, az pedig egyenesen valószínűtlen, hogy Európában megfelelne a szabványoknak, ahol a tavaly ősztől kötelező Euro 6d szabvány miatt már sima Impreza WRX STI-t sem forgalmaznak.