Nem ez az első alkalom, hogy valaki a BMW terep-kupék egy másolatával jelentkezik. Ezúttal a Volvo anyavállalata, a Geely az elkövető, az autójuk neve pedig FY11.
A BMW X4 jelleg már csak azért is meglepő, mert a Geelynek komoly formatervező részlege van, amelyet a Volvo korábbi vezető tervezője, Peter Horbury irányít, és nem könnyű elképzelni, hogy ő egy ilyenhez adná a nevét. Pedig ez már egy gyártásra szánt modell, amelyről tényleg csak a jellegzetes hűtőmaszk hiányzik a BMW-sséghez.
Egyébként ez az első olyan szériamodell a Geely kínálatában, amely a Volvo tervezői által kifejlesztett CMA platformra épül. Ezt a platformot a göteborgi Volvo központ szakembereivel készíttették, de a gyártási jogokat a Geely is megkapta, így a Volvótól teljesen függetlenül is alkalmazhatja. Ugyanonnan van a 2 literes, turbós benzinmotor is, amely itt 238 lóerő és 350 Nm leadására alkalmas. Állítólag első- és összkerékhajtással egyaránt kapható lesz az FY11, és az sem kizárt, hogy később kisebb, 1,5 literes motorral, illetve hibrid hajtással is elérhetővé teszik.
Sok még az ismeretlen részlet a típussal kapcsolatban, de az szinte biztos, hogy elsősorban Kínába szánják, ahol a Geely márkanév mostanság már egész jól cseng. Arra viszont kicsi az esély, hogy Európában, vagy Észak-Amerikában is felbukkanjon: ezeken a piacokon a Geely egyelőre csak a Volvo révén igyekszik versenyben maradni.