Közösen fejlesztheti kisebb autóit a BMW és a Mercedes
A német Handelsblatt híre szerint a kompakt modellek, az 1-es BMW és az A osztályú Mercedes közös alapokra kerülhet a jövőben. Ezzel nagyot spórolna mindkét rivális luxusautó-gyártó, és ezzel más területeken fokozhatnák versenyképességüket.
Korábban is lehetett olyasmit hallani, hogy a BMW és a Mercedes fejlesztési együttműködést tervez. Ez tulajdonképp logikus is: ugyanazoknak a vásárlóknak fejlesztenek hasonló dolgokat, még fizikailag is közel vannak egymáshoz, és mindkét cégnek problémát okoz a kis példányszámú gyártás költséges mivolta. A megtérüléshez ugyanis nagy sorozatú gyártás kell, különösen a sebességváltók, motorok és egyéb, hasonló, precíz megmunkálást igénylő főegységek esetében igaz ez.
A BMW ezt a Mini és saját kisebb modelljei közös alapokra költöztetésével igyekezett ellensúlyozni, a Mercedesnél pedig az Infinitivel osztották meg fronthajtású platformjaikat. Ám a Mercedes és a Renault-Nissan együttműködése luxusautó-fronton kútba esni látszik, a Mini és a kis BMW-k pedig együtt sem jelentenek elég jelentős volument ahhoz, hogy a gyártási költséget a tömeggyártók szintjére szoríthassák. Magyarán a BMW és a Mercedes együttműködése mindkét félnek hasznára válna. Az egy másik kérdés, hogy erre mikor kerülhet sor: a Mercedes épp lecserélte teljes fronthajtású palettáját, és az 1-es BMW fronthajtású utódja is biztosan készen van már, hiszen a négyajtós kivitel Kínában már kapható is. Így ha a Handelsblatt értesülései helytállóak, akkor sem érkezhet meg az első közös alapokra épülő BMW és Mercedes hat-hét éven belül.
A lap egyébként azt is megemlíti, hogy ha a vezetőségek meg is egyeznének, a BMW és a Mercedes fejlesztési részlegein akkor sem lenne egyszerű átverni a közös projektek ötletét.