Az új Clio bevallottan evolúciós forma: sokat örökölt az elődjétől, és emlékeztet a Mégane-ra is, új formai ötleteket azonban nem igazán láthatunk rajta. Mintha a Renault-nál is felütötte volna a fejét az a formatervezési gyakorlat, ami a VW-nél olyan jellemző: a népszerűbb típusaikon modellváltáskor sem mernek érdemben változtatni.

A csekély változtatási hajlandóság persze annak a számlájára is írható, hogy a Renault ezúttal nem változtatott a műszaki alapokon, így nyilván az volt a legegyszerűbb, ha a tetővonal és az autó alapvető arányai nem változnak érdemben. Ráadásul ami változott, az sem nőtt, ahogy manapság szokásos: az autó hossza például 1,4 centit még csökkent is, ami nyilván a szögletesebb orr-rész számlájára írható, és az autó magasságát is csökkentették. Az újdonság így 4,048 méter hosszú, 1,798 méter széles és 1,440 méter magas lett.
Ugyanakkor a gyáriak szerint belül így is sikerült helyet nyerni. A belső tér méretére vonatkozó adatok nagy részével még adós a francia gyártó, csak annyi biztos, hogy a csomagtér mérete 391 liter, ami 26 literes növekedésnek felel meg.
A forma legjellegzetesebb változása az új orr-kialakítás: itt is felbukkannak az alacsony lámpák a magas, kasza-formájú LED-kerettel, ahogy a Talismanról és a Mégane-ról ismerhetjük. Láthatóan dolgoztak egy keveset a motorháztetőn és igazítottak a lökhárítón is, viszont olyan, mintha az oldalsó lemezekhez alig nyúltak volna. Az utóbbi években láttunk már sok hasonlót, amikor azt sem könnyű elsőre megmondani, hogy bátortalan modellváltást látunk-e, vagy egy erőteljesebb modellfrissítést – az aktuális Ford Fiesta vagy Opel Corsa nagyszerű példa erre – de a Renault-tól új ez a megközelítés. Cserébe azt ígérik, hogy belül sokat fejlődik az autó - erről itt írtunk korábban.
Érdekes módon a műszaki adatokról egyelőre hallgatnak a gyáriak – az a gyanúnk, hogy amint az autó belsejéről korábban, az új motorokról egy későbbi időpontban hallhatunk – bár meglepő volna, ha a benzinmotor-választék nem a közösen fejlesztett Mercedes-Nissan-Renault motorcsalád ezres és 1,33 literes tagjaiból állna, amelyek közül a kisebbet épp most jelentette be a Nissan.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
