Ahogy ez a félidős frissítéseknél szokás, a 2014 óta piacon levő V osztály óvatos frissítésen esik át. Kívülről az új hűtőrács a legfeltűnőbb újdonság, de egy kivételesen erős négyhengeres dízelmotor is felbukkan a kínálatban.
Az új modellt azért leginkább a hűtőrácsáról fogják tudni felismerni a márka fanatikusai. A rácsozat gyémánt-mintás lett, sőt, az AMG-Line változatokra jellegzetes, apró krómozott elemekkel díszített hűtőmaszk kerül. Az első lökhárító alja is átalakul, más lesz a légbeömlők elrendezése, ám mindez alig változtat az autó karakterén, és ez nyilván szándékos. A belső térben is csak apróságokon változtattak, például a szellőzőrendszer nyílásait cserélték az A osztályból már ismert csillag-forma belsejűekre.
A motorválaszték egy új taggal bővül, az OM654 jelzésű kétliteres dízel egy igazán erős változatával. Ez a kivitel 239 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú, de ez utóbbi érték padlógázas gyorsításokkor, rövid időre 530 Nm-re nő. Az új motorral felszerelt V300d méretei ellenére az adatok szerint elég jól megy: akár 7,9 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 221 km/h. Az új motor kilenc fokozatú automata váltóval lesz elérhető.
Akad még néhány újdonság: ilyen a Highbeam Assist Plus nevű fényszóró-rendszer, amely vakításmentes távfény-használatot tesz lehetővé – ilyen például korábban nem volt a Mercedes egyetlen kisbuszában sem.
Az új V osztály forgalmazása már márciusban megindul Európában, a típus alapára Németországban 36 990 euró lesz. A változtatások után az aktuális V osztályt még legalább három-négy évig piacon tarthatja a Mercedes.