Megjött az új Subaru Legacy
Valahogy úgy újul meg a Legacy, ahogy egy generációval ezelőtt a Suzuki Swift: mindent kicseréltek rajta és benne, de a formatervet épp csak módosították. Hogy ez miért jó, az nehezen érthető, hisz az új autó kifejlesztése ettől még nem lesz olcsóbb, viszont a figyelmet felhívni a modellváltás tényére csaknem lehetetlen.
A Legacy esetében mégis ez történik éppen. Az autó arányai, alapvető karaktere alig változott, viszont ha jól megnézzük, már látszanak a változások. A tető ívét például ívesebbre rajzolták – ez alighanem jót tesz a hátsó fejtérnek – és az oldalsó lemezek is másként domborodnak, mint az előző generáción. Szemből az alacsonyabb és szélesebb hűtőrács és a szabálytalanabb fényszóró-forma tűnik fel, de ebből a nézetből sem tűnik többnek a változás egy alapos ráncfelvarrásnál.
A Legacyt persze eddig sem a szuperdivatos formája miatt szerették a hívei, és sikerült valamivel célszerűbbé tenni. Például a csomagtartó mérete 427 literre nőtt, és a csomagtartó hossza is több lett 3,5 centivel. Motorból a most bemutatott amerikai változatban kétféle lesz, mindkettő bokszer elrendezésű és négyhengeres. A 2,5 literes szívómotor 182 lóerős, a 2,4 literes turbós pedig 260 lovas, mindkettőhöz fokozatmentes automata váltó jár.
Nálunk a szedán egy ideje már nem is kapható, de valószínű, hogy az azonos alapú Outbacket is leváltják a közeljövőben. Annak szinte biztosan lesz európai kivitele is, bár jó esély van rá, hogy egész más motorpalettát kapjon, mint az amerikai Legacyk.