Az Alpina B7 régebben igazi hiánypótló volt: a BMW M7-es, amit a gyáriak soha nem készítettek el. Most már létezik M760Li, de az Alpina ezúttal is egy kicsit mást nyújt, mint a gyáriak.
![](https://kep.index.hu/1/0/2652/26520/265208/26520814_513835db8eb44fe07e1807f4f30d0100_wm.jpg)
A B7-be nem a hetes sorozat legnagyobb motorját, a 6,6 literes V12-est építik, hanem az M5-ös BMW-éhez hasonló 4,4 literes V8-ast. A tuningmotor még csak nem is erősebb annál, kerek 600 lóerős, de a B7 egy kicsit mégis többet tud, ha másban nem is, végsebességben biztosan.
Hatszáz lóerő és 800 Nm csúcsnyomaték persze egyáltalán nem kevés. Az üresen is 2,2 tonnás B7-est a nyolchengeres turbómotor 3,5 másodperc alatt gyorsítja százra, és 330 km/h végsebességet biztosít a számára.
![](https://kep.index.hu/1/0/2652/26520/265208/26520816_3102a53d0ec68e10b5f8d7793fd28190_wm.jpg)
Hogy ilyen sebességtartományban is stabil maradjon az autó, azt a speciálisan programozott légrugózás biztosítja. Az alapállapothoz képest 225 km/h felett másfél centivel csökkenti az autó hasmagasságát a rendszer. Ugyanakkor kisebb tempónál 2 centivel meg is emelhető vele az autó, így rossz úton csökkenthető a sérülés veszélye.
Az autó külsejéhez ezúttal alig nyúltak, egyedül az autó lökhárítójának alján helyezték el a szokásos Alpina feliratot, és persze az óriási – 20, vagy akár 21 hüvelykes – Alpina Classic felnik szúrhatnak szemet. Ezen felül egy kicsit kevesebb az autón a króm, mint a gyári hetesen. Az ablakkeretek például feketék – így talán egy leheletnyivel kevésbé fáj az új vaddisznó-orr is.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)