A neve Vision iV lesz, és ez már tényleg a jövőt képviseli, hiszen a Volkswagen szabvány villanyautó-padlólemezére építették.
Egyelőre csak vázlatokat mutattak a Škoda tanulmányautójáról, ami szinte minden esetben torzít az arányokon, bár ez esetben talán nem is túlzás a hatalmas kerék: a kiállítási darabra állítólag 22 hüvelykes felnik kerülnek.
Az iV egyébként sem a legkisebb Škodák egyike lesz: úgy néz ki, ha a hosszából indulunk ki, valahova az Octavia és a Scala közé illeszthető, bár a tetővonal íve alapján használati értékben inkább az utóbbihoz állhat közelebb.
A forma egyébként Škoda viszonylatban is határozottan sportos, ugyanakkor magán hordozza a márka manapság jellemző sarkos, kicsit steril stílusát. Különösen az orr-részen láthatók agresszív részletek: az egészen alacsony és széles LED-fényszórók, és alattuk az igazán komplikált légbeömlő-rendszer – nem tudni, hogy valójában szükség van-e ezekre, de egész versenyautós jelleget kölcsönöznek az iV-nek.
A műszaki részleteket egyelőre nem ismerjük, de nyilván a márciusi premierre is hagyott a Škoda néhány leleplezésre váró titkot.