Eljött a szuperagresszív butikosné-VW
A T-Roc viszonylag hamar kifejezetten népszerű lett. Ha nem is vette még át a Golf szerepét, ahogy annak idején beharangozták, tavaly, az első teljes évében már 140 ezer példány talált gazdára. Nyilván így merült fel, hogy kellene egy sportos változat, amellyel újabb híveket lehet szerezni a típusnak.
Az R változat ugyanazt a hajtásláncot kapta meg, amivel a Golf R-ben már találkozhattunk. A kétliteres TSI turbómotor 300 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú változatát kapja meg, hétfokozatú dupla kuplungos váltóval és összkerékhajtással. A végeredmény 4,9 másodperces gyorsulási idő százra, és 250 km/h-s, elektronikusan korlátozott végsebesség.
A durva műszaki tartalomhoz egész visszafogott optikai tuning jár. Van ugyan négy kipufogóvég, 18-as vagy 19 hüvelykes felnik, széles sportgumik, néhány fényes fekete betét, nagy első légbeömlők és egy nagyobb tetőspoiler, de a VW tervezői láthatóan így sem estek túlzásokba. Belül az eltérő kormánykerék és a sportülések jelzik, hogy nem valamelyik hétköznapi T-Roc-ot látjuk.