Kiderült, hogy miféle a Seat városi járműve

2019.02.26. 07:16

A világ villanyautós megváltásába a Seat is bekapcsolódni látszik, legalábbis erre utal, hogy bemutatták a Minimo nevű szerzetet. Ha nagyon röviden szeretnénk jellemezni, akkor ez nem más, mint egy Renault Twizy korszerűbb formatervvel, és oldalablakokkal.

Mondjuk ez utóbbi elég jelentős fejlesztés: rossz nyelvek szerint a Twizy mérsékelt sikerének egyik oka az volt, hogy Európa nagy részén a tél elég hideg hozzá, hogy senki nem akarjon oldalablakok nélkül autózni olyankor. A Seat nem követte el ugyanezt a hibát, de a Twizy koncepcióját egyébként elég jól lemásolták. A Minimo csupán 2,5 méter hosszú és 1,2 méter széles – a gyáriak szerint egy forgalmi sávban kettő simán elférhet egymás mellett – és parkolóhelyből sem foglal többet, mint egy motorkerékpár.

A jármű egyébként 100 km-t tehet meg egy töltéssel, és cserélhető akkumulátort kapott, ami azt jelenti, hogy nem kell órákig a töltőponton állnia, ha lemerül, néhány perc alatt újra működőképessé tehető. A Seat nem az autó eladásában gondolkodik: egyfajta kölcsönzési rendszer részeként képzelik el. A Minimo mindent a bérlő mobiltelefonján keresztül intézne, az Android Auto appon keresztül: ez nyitná a járművet és engedélyezné az indítást, sőt, innen tudná az autó, hogy aki beül, milyen típusú jogosítvánnyal rendelkezik. Így 18 éven felül 90 km/h-s végsebességet engedélyez a rendszer, míg 16 és 18 év között 45-tel lehetne menni a járművel.

A Seat szerint a közlekedésünk mintegy 60%-át 10 kilométer alatti utak teszik ki, és ennek az igénynek a kielégítése önmagában is jó üzlet lehet, főként városi környezetben. Az egyelőre nem egyértelmű, hogy tervezik-e a Minimo gyártását: a cég kommunikációjából egyelőre úgy látszik, hogy egyelőre a lehetőségek és igények felmérésénél, illetve az ehhez kapcsolódó szoftveres megoldások kidolgozásánál járnak.