Versenyautó készül a Toyota Suprából
Az már az új Supra utcai változatának bemutatása előtt is nyilvánvaló volt, hogy versenyezni fognak vele, méghozzá több különböző versenysorozatban. Tavaly tavasszal, az első hivatalosan kiállított Supra is egy versenygép volt, azóta bemutatták a Nascar-változatot is, az idén pedig egy kevésbé drámai külsejű, GT4-es autót hoz a Genfi Autószalonra a Toyota.
Ez sokkal jobban hasonlít az utcai autóra, mint a korábbi verseny-Suprák, bár itt is nagyon komoly aerodinamikai átalakításokat láhatunk: hatalmas hátsó szárnyat, nagy karbon légterelőt az első lökhárító alatt és tekintélyes diffúzort a hátsó lökhárítóban. Ezen felül szabvány biztonsági felszerelést – bukócső-keretet, kagylóüléseket – és versenyzésre alkalmasabb műszerfal-kialakítást kap az autó. Ám a név arra enged következtetni, hogy a GT4-es autókra jellemző módon ez a Supra változat hajtásláncában alig tér el az utcai modelltől.
Ez viszonylag népszerű kategória manapság, elsősorban a privát csapatok körében, mivel korlátozott az átalakítás lehetősége, ami elfogadható áron teszi elérhetővé a GT versenyzést. Így számos bajnokságon el lehet indulni egy ilyen géppel világszerte, nemzeti és nemzetközi szinten is. A Toyota Motorsport Gmbh. által fejlesztett Supra GT4 is ezeket a privát csapatokat célozza meg, bár az, hogy végül kínálják-e majd eladásra, az az érdeklődéstől is függ. A Genfi Autószalonra készített tanulmány leginkább ennek a felmérésére szolgál.
Az autó ettől függetlenül állítólag már az idén ott lesz a Nürburgringen, a 24 órás versenyen – az sem lenne meglepő, ha maga Morizo, azaz Akiyo Toyoda versenyző-alteregója is vezetné – a következő évtől pedig a japán SuperGT sorozatban is elindítják egy változatát.