Soha nem volt még ennyire szoros verseny a jelöltek között: az egyszerű pontkülönbség nem is döntötte el, hogy melyik típus nyerheti meg az Év Autója címet. Ám végül a Jaguar I-Pace győzött: ez volt több zsűritag kedvence.
Az idei mezőny kifejezetten szorosra sikeredett: a zsűri pontszámai alapján két autó, a Jaguar I-Pace és az Alpine A110 egyaránt 250 pontot kapott, a harmadik helyezett 247 ponttal a Kia Ceed, a negyedik 235 ponttal Ford Focus lett, a sort a Citroën C5 Aircross (210 pont), a Peugeot 508-as (192 pont) és a Mercedes A osztály (116 pont) zárja. Ilyen pontegyenlőség eddig még nem fordult elő: ilyen esetben az dönt, hogy melyik autót rangsorolta több zsűritag az első helyre, és ebből a szempontból az elektromos Jaguar bizonyult jobbnak 18:16 arányban.
A lényeg persze nem a mód – arra, hogy négy autó is esélyes volt a győzelemre az utolsó pillanatig, nyilván kevesen emlékeznek majd – hanem az a tény, hogy a Jaguar megnyerte a legelső Év Autója címét, méghozzá egy tisztán elektromos crossover modellel. Gratulálunk hozzá.