Formás lett a legújabb magyar Mercedes
Lágyabb vonalvezetésű, karcsúbb arányú, és valamivel nagyobb az új CLA Shooting Brake, mint eddig volt. Ugyanakkor sikerült megőrizni az autó alapvető jellegét, így a folytonosság érzését is megőrizték.
Az előző Mercedes A osztály és a hozzá kapcsolódó modellsorozat már korábban is minden várakozást felülmúlóan sikeres volt, annak ellenére, hogy akadtak megkérdőjelezhető részletek. Többek közt volt valami esetlenül masszív az autók arányaiban, és ez a CLA Shooting Brake változaton fokozottan látszott. És épp ez az, ami a modellváltás után nyomtalanul eltűnt: a típus második generációja már-már könnyed jelenség.
A karosszéria egyébként alacsonyabb lett két milliméterrel, amit aligha veszünk majd észre élőben, visszont a hossza 4,8 centivel, a szélessége pedig 5,3 centivel nőtt, és a tengelytáv is nagyobb lett 3 centiméterrel. Így a típus belül is tágasabb lett valamelyest, a csomagtartó például 10 literrel lett nagyobb, már 505 liternyi tárgyat lehet benne elhelyezni.
A karosszéria jellegéből adódóan a Shooting Brake nem lett olyan kiemelkedően kedvező légellenállású, mint a négyajtós – annak egy változatánál elérték a 0,23-as formatényezőt – de az erre a változatra jellemző 0,26-os érték is igazán alacsonynak számít.
A műszaki részletekben természetesen nincs érdemi eltérés a szedánhoz képest, ebbe is ugyanazok a motorok és váltók kerülnek. A CLA Shooting Brake legerősebb változata egyelőre a 225 lóerős 250-es lesz, amelyben a kétliteres turbómotorhoz hétfokozatú automata váltó jár. Ugyanakkor nem kizárt, hogy később ebből is készül AMG változat.
A típus gyártása Kecskeméten folyik majd, ahogy az elődé, a piaci bevezetés pedig az év második felében indul.