„A realitás az, hogy az Infiniti számára nem látszik hosszú távon fenntartható üzleti modell, különösen a közeljövőben várható szabályozás-változások mellett.” - mondta a cég szóvivője.
Az Infiniti számára már a tavaly ősszel bevezetett Euro 6d Temp környezetvédelmi norma teljesítése is gondot okozott, a kínálat nagy részének forgalmazását le kellett állítani. Nagyrészt ennek köszönhető, hogy tavaly alig haladták meg az eladások a 6000-et, bár a 2016-ban elért eddigi legjobb eredmény is csupán 13 ezer autó eladása volt egy év alatt, amiért aligha éri meg fenntartani a teljes európai kereskedőhálózatot és egy komplett, hat típust számláló választékot.
Februárban még úgy nyilatkozott a márka, hogy a gyenge 2018-as év ellenére kitartanak Európában, de az új tervek szerint csak egyes kelet-európai országokban és Oroszországban lesznek továbbra is kaphatók az Infiniti modelljei.
Azzal, hogy az európai piacra nem kell külön modelleket fejleszteni – nem lesz szükség például dízelmotoros típusokra sem – az Infiniti a következő évek során azokra a piacokra koncentrálhat, ahonnan nyereséges működést remélhet. Elsősorban Nyugat-Európára és Kínára, ahol a következő öt év során a teljes modellpalettát leváltják, évente mutatva be egy-egy újabb típust. Emellett a kínálat átalakítására is több forrás marad.
Úgy tűnik, a Mercedes és az Infiniti közti együttműködésnek is vége: a márka a továbbiakban újra a Nissannal igyekszik majd szorosabban együttműködni.