Manapság egyre kevesebb igazán durva sportszedánt építenek. Mitsubishi Lancer Evo már évek óta nem készül, és a Subaru Impreza WRX STi is egyre nehezebben felel meg a környezetvédelmi normáknak. Ám a Lynk & Co sportrészlege, ahol az idei WTCC versenyekre szánt gépeket fejlesztik, most épített valami hasonlót.
A Lynk & Co 03 jelzésű középkategóriás szedánra épülő Cyan Concept tulajdonképp a versenyautó utcán használható változata. Ahogy a neve is jelzi, még csupán tanulmány, viszont az adatai elképesztőek, különösen ahhoz képest, hogy a karosszériája egy családi négyajtósé.
Az orrába épített 2 literes, turbófeltöltéses Volvo motor 528 lóerő maximális teljesítmény és 504 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Ennek köszönhetően az autó akár 4,4 másodperc alatt elérheti a százas tempót, 10 másodperc alatt a 200-at, a végsebessége pedig 310 km/h.
Az autó most mozgásban is látható, de nem ez az egyetlen lényeges iformáció: úgy néz ki, a spanyolországi tesztelés után a Nürburgringre is ellátogat a csapat – nem csodálkoznánk rajta, ha a 03 Cyan Conceptet itt valamiféle körrekord megdöntésére használnák.
Az persze így is elég valószínűtlennek tűnik, hogy a későbbiekben az autót nagyobb mennyiségben is gyártanák: ez inkább afféle feltűnés-generáló modellnek tűnik, amelyet elsősorban azért hoztak létre, hogy megpróbálják átjuttatni a jelenleg még csak Kínában működő Lynk & Co márka létezésének tényét az ingerküszöbünkön.