Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák a Ferrarikat sem hagyják érintetlenül, elég a 458 Italiára gondolni, ami 488 néven már turbómotort kapott. De mi lesz a nagy V12-essel?
A Ferrari egyike azon gyártóknak, amelyek a márka sportos karakterével nehezen összeegyeztethető trendeketől igyekszik minél tovább távol tartani magát. Így volt a downsizinggal, a hibrid motorokkal és az SUV-val is, de a V8-as Ferrarikat már turbósították, úton az első hibrid-Ferrari és az SUV-ra (krhm, FUV-ra) se kell már sokat várni. Ezek után jogosan merülhet fel a kérdés, hogy vajon hány napja maradt a Ferrari csúcsmodelljeibe szerelt szívó V12-es motoroknak?
Az egyik lehetséges út valamilyen hibrid hajtáslánc kifejlesztése lehetne, de a Ferrari technikai igazgatója szerint annak csak akkor van értelme, hogyha csökkentik a motor méretét is. Michael Leiters a Top Gearnek adott nyilatkozatában kijelentette, hogy harcolni fognak a V12-es megtartásáért ameddig csak lehet és nem látja, hogy valaha is hibrid változatot készítsenek egy ekkora motorból. A Ferrari LaFerrariban egyébként már volt elektromos hajtás V12-es motorral, de a KERS csupán teljesítménykiegészítőként szolgált az autóban.
Jelenleg a Ferrari két V12-es modellt tart a kínálatában. A GTC4Lussóban 6,3 literes és 690 lóerős, míg 812 Superfast esetében 6,5 literről és 800 lóerőről beszélhetünk. A Ferrari számára minden bizonnyal komoly presztízskérdés, hogy a lehető legtovább tartsák kínálatban a semmivel sem összetéveszthető hangú autókat, de a jelenlegi szabályozások mellett napjaik biztosan meg vannak számlálva Maranellóban is.