Szigorúan véve a Tesla sem tesz mást ilyenkor, csak ígéreteket tesz, és prototípust mutogat, hiszen 2020 őszéig a Model Y-ból sem láthatjuk a szériaváltozatot. És úgy néz ki, ezt a Porsche megpróbálja utánacsinálni: mutattak néhány vázlatot és részletfotót a gyártásra szánt Taycanról.
Azt persze már az Audi E-tron kapcsán láthattuk, hogy a németek szégyenlősebbek, ha félkész termékek mutogatásába fognak. Az Audi egy jellegzetes, QR-kód hangulatú fóliázást talált ki első elekrtomos modelljének, a Porschénél pedig egy nem kevésbé karakteres, és a részletek elrejtésére is hasonlóan alkalmas fekete alapon nagy színes Taycan feliratokkal tarkított dekorációval látták el az autót.
Ezekből a képekből persze nem sok derül ki, talán az első és a hátsó lámpák formájáról eltekintve. Viszont a szlogent, azt több formában is olvashatjuk rajta: Soul, electrified, vagy modernkedőbben #SoulelEctrified, azaz lélek, elektromosítva – így próbálják leírni a külvilág számára az elektromos Porsche lényegét. Muattak még két vázlatot is, amelyeken talán egy fokkal jobban láthatók a részletek, viszont itt meg az arányok torzak. Az viszont itt is, ott is jól látszik, hogy a Mission E tanulmányhoz képest, amiből a Taycant fejlesztik, keveset változtattak a formaterven: tulajdonképp egy letisztultabb Panamera látszik a képeken, ami valószínűleg nem is áll messze a valóságtól.
Az új Porschéről az ígéretek szintjén elég sokat tudunk: kétmotoros, 600 lóerős hajtásláncról beszélnek a gyáriak, amely 3,5 másodperc alatt gyorsíthatja az autót százra, és 500 km-es NEDC hatótávról, ami a valóságban nagyon optimista felső korlátnak tekinthető. A Taycan várhatóan még az idén, az év második felében mutatkozhat be, a forgalmazás pedig vagy az év legvégén, vagy 2020 elején indul majd.
A típus egyébként leginkább a Tesla Model S közvetlen vetélytársának tekinthető, legalábbis az ára alapján: úgy tudjuk, 24 és 35 millió forint között lesznek kaphatók különböző változatai.