A német Handelsblatt híre szerint a Daimler vezetése azt fontolgatja, hogy megszüntesse a Smart márkát, amely nyereséget soha nem termelt, és úgy néz ki, nincs is sok esély rá, hogy ez változzon.
A Smart 1998 óta forgalmaz kisautókat, de annak ellenére, hogy mindenféle módon igyekeztek csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket, a kezdetektől veszteséges. A német lap értesülései szerint a következő vezérigazgató, Ola Kallenius, aki májusban veszi át Dieter Zetsche helyét a cég élén, nem igazán ragaszkodik a márkához, így könnyen lehet, hogy a bezárása mellett dönt.
A Smart tavaly 128 802 autót adott el két típusából, amelyek műszaki szempontból közeli rokonai a Renault Twingónak. Ám két tényező is van, amely a megszüntetés irányába mutat. Egyrészt a Smartból villanyautó-márkát csinálna a Daimler, ami várhatóan az eladások drámai csökkenését hozhatja, és igen költséges fejlesztéseket tenne szükségessé, másrészt úgy hallani, hogy a Renault nem készítene több kisautót a Smartok farmotoros alapjaira, ami az aktuális üzleti modellt is aláásná.
Az ismert pénzügyi elemző cég, az Evercore ISI szerint a Smart évi 5-700 millió euró közti veszteséggel üzemelhet – a Damiler a pontos adatokat nem hozza nyilvánosságra – és azt mondják, nem is nagyon látszik, hogy hogyan hozhatna nyereséget. A Handelsblatt szerint az év végéig biztosan döntenek a márka sorsáról, de jelenleg nem tűnnek jónak a túlélési esélyek.