480 km/h felett a sebességi rekord
Egy kis csúsztatás persze van a dologban: az M2K Motorsports Ford GT-je egy kicsit erősebb, mint ahogy a gyárból kijött: most állítólag 2500 lóerő körül ad le a motorja.
A Texas Mile érdekes rendezvény: két évente egyszer rendezik a Victoria regionális repülőtéren, de itt bárki rajthoz állhat, hogy megmérje, mit tud az autója egy mérföldön, azaz bő 1,6 km-en, álló helyzetből indulva.
Az idei esemény szenzációja, hogy először lépte át valaki egy utcai autóval a 300 mérföld/órás, azaz 483 km/h-s sebességet a célvonalnál. Az autó, ami erre képes, egy átalakított, 2006-os évjáratú Ford GT, dupla turbós motorral. A teljesítményét az építő, az M2K Motorsport 2500 lóerőre becsüli – azért nem tudnak pontosabb értéket, mert nem volt olyan mérőhely a közelben, ahol ilyen nagyságrendű teljesítmény lemérésére alkalmas felszerelés akadt volna. Annyi biztos, hogy az 5,4 literes V8-as motort 3,1 bar túlnyomással tölti a két turbó.
Az M2K 300,4 mérföld/órás, azaz 483,4 km/h-s rekordja persze aligha lesz hivatalos, pont az átalakítások miatt – így várhatóan fennmarad a Koenigsegg Agera RS 457 km/h-s hivatalos rekordja – de jelzi, hogy a mai technikával már átléphető a 480 km/h. Ebben a sebességtartományban már számos olyan műszaki akadály mutatkozik, aminek a leküzdéséhez nem elég egy erős motor és jó aerodinamikai egyensúly. Ilyen például a megfelelő gumiabroncsok kérdése: ebben a sebességtartományban akár percekre csökkenhet az élettartamuk, mivel igen hamar túlhevülnek.
Ezzel együtt több cég is akad, amely már jelezte, hogy megpróbálkozna a 480 km/h átlépésével. Így a Hennessey Performance a Venom F5 sportkocsival, a Koenigsegg az új Jesko révén, az SSC North America pedig a Tuatarával szeretné elérni ezt a határt is. Amennyire tudjuk, a Bugatti kiszállt a versenyből. A Chironnak talán lenne elegendő teljesítménye, de állítólag nem elég könnyű, így túl nagy terhelést jelent a gumik számára. A sebességét az elektronika ezért nem is engedi 420 km/h fölé.