A C-Max és a Grand C-Max napjai meg voltak számlálva: a típus iránti kereslet 2012 óta a felére esett vissza, tavaly már alig kelt el a két változatból együtt 50 ezer példány. A Ford így egyszerűen leállítja a gyártást, és mivel egyelőre nincs váltótípus, a Saarlouisban működő üzem harmadik, éjszakai műszakját is megszüntetik.
Bár a pontos számokat egyelőre nem közölték, úgy néz ki, az üzem durván hatezer dolgozójából úgy 1700-nak szűnhet meg az állása a nyár folyamán. Az üzem maga azonban nincs veszélyben, sőt, a Fordnál azt mondják, fejlesztéseket terveznek a Focus itteni gyártósorain, mivel a jövőben a Focus gazdagabban felszerelt Active és ST változatait gyártják majd itt, amelyeknek a cég európai üzleti stratégiájában komoly szerep jut.
A Ford európai részlege az elmúlt két évtized során ritkán hozott hasznot, és most, hogy ráadásul gyorsan változik a piac – nő a kereslet a városi terepjárók, és csökken az egyterűek iránt – Európában ismét terítéken van az üzleti stratégia átalakítása. A Ford is igyekezne a több nyereséget hozó, magasabb felszereltségű modellek felé menekülni, ahogy ezt már többször megpróbálták. A kérdés csak az, hogy a vásárlók is így gondolják-e, vagy drágábban inkább más márkáktól vásárolnak inkább.