Tényleg Európába jön a Ford Explorer
Már az új Explorer januári bemutatója kapcsán utaltak rá, hogy ismét megpróbálkoznak vele Európában. Így is lett. A Ford most hivatalosan is bejelentette, hogy az Explorer lesz az európai kínálat új csúcsmodellje.
Egy ekkora autó persze rengeteget fogyaszt, amire már a dízelmotor sem megoldás, így hozzánk csak a hibrid változatot hozzák majd. Ebbe 350 lóerős, 3 literes V6-os benzines turbómotor kerül, amelyet egy 100 lóerős villanymotor egészít ki. A kombinált teljesítmény így 450 lóerő, a maximális nyomaték pedig 840 Nm. Ráadásul konnektoros hibrid hajtásról van szó, 13,1 kWh-s akkumulátorral, így az autó 40 kilométert tisztán villanyautóként is elmegy, ha nem siet a sofőr.
A megoldás csodálatos fogyasztási értékekkel kecsegtet: a gyáriak száz kilométeren 3,4 literes fogyasztásról és 78 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásról beszélnek, ami azért egy ilyen óriási autó esetében elég hihetetlenül hangzik. Elvileg mégis elérhető az első száz kilométeren, ha teljesen feltöltött akkuval indulnak útnak az autóval.
Némi joggal merülhet fel a kérdés, hogy kinek kell egy ilyen nagy terepjáró Európában, de úgy néz ki, a Ford erre is talált választ. A 2,5 tonnás vontatható tömeg és az akár 10 méteres vontatmányt is helyesen kezelő holttér-érzékelő rendszer legalábbis arra mutat, hogy azoknak szánják, akik időnként lakókocsit, hajót vagy más nagyméretű utánfutót vontatnának, de nem feltétlenül vennének ezért drága prémium-terepjárót.
Azt még nem árulták el, hogy a Ford mennyiért adja majd az Explorert, de szinte biztos, hogy az Audi, a BMW, a Mercedes vagy a Land Rover árai alá tudnak menni, hisz ez a típus Észak-Amerikában valódi tömegmodell. És ugyanezért nem fog fájni a Fordnak igazán, ha az Edge-hez hasonlóan az Explorerből is csak néhány ezer példányt adnak el Európában: az Amerikai vásárlók biztosan fedezik a fejlesztési költségeket.