Kicsit átépítik az ID R-t a Nordschleifére
Kisebb szárnnyal és egy sor módosítással megy a Nordschleifére a Pikes Peak rekordere. A Volkswagen Motorsport technikai vezetője beszélt róla, miben lesz más a Rajna-vidéken körözni az ID R-rel, mint Coloradóban hegyet mászni.
A Volkswagen nagyon rágyúrt az arculatjavításra. A dízelbotrányból kifele mászó németek éppen azon vannak, hogy egy kirakat villanyautóval begyűjtsenek pár jó nevű autós rekordot. Pikes Peak csúcsa már az övék, Goodwoodban is mentek egy szépet, hamarosan mennek a Nordschleifére Porschét verni, és még egy érdekesen induló hegymászásuk is tervben van Kínában. A Nordschleife lesz a legnagyobb falat, és nem csak azért, mert a konszerntárs tavaly nagyon levitte a körrekordot, hanem azért is, mert egész másféle kihívás lesz ez az ID R-nek, mint a Pikes Peak volt, amire eredetileg épült.
A VW-nél azt mondják, látható különbség is lesz az autón a nordschleifei rekordkísérletnél. A hegyen használt giga hátsó szárny helyett például egy kisebb lesz rajta, Pikes Peaken ugyanis 4300 méteren van a befutó, és a ritkább levegő miatt egész másként kell számolni a leszorító erővel. Ugyanígy az orr kialakításával és a padlólemezzel is dolgoznak épp a mérnökök, de ami legalább ilyen fontos, ha versenyképesek akarnak lenni a 919 Hybrid Evóval, az az akkumulátor-menedzsment. A táv szinte azonos (a Pikes Peak-i felfutó 800 méterrel rövidebb, kerek húsz kilométeres), de egész máshogy kell beosztani a töltést most, hogy nem kell 1440 métert megmászni a rajt és a cél között.
A VW közleménye nem nagyon beszél konkrétumokról, de persze megemlítik, hogy nyilván a felfüggesztéssel is akad még munka, azaz a lényeg: nem csak annyi a projekt, hogy leporolják a Pikes Peaken használt ID R-t és már viszik is a Nordschleifére. Korábban azt mondták, a villanyos csúcsra mennek rá, de abban nincs nagy kihívás, valószínűleg a Porsche 5:19-es ideje lesz a cél. Várhatóan már májusban.