Bár a teljesítménynövekedés nem tűnik jelentősnek, úgy tűnik, a High Performance Package-dzsel az alap-Mustang által nyújtott élményen is igyekeztek javítani.
A változások közül persze a motor teljesítménynövekedését a legkönnyebb számszerűsíteni: egy kicsivel nagyobb turbófeltöltőnek köszönhetően 310 helyett 330 lóerő lesz a 2,3 literes Ecoboost motor csúcsteljesítménye. A maximális nyomaték viszont marad 475 Nm, ami azt jelzi, hogy a motor karaktere alacsony fordulatszámon valószínűleg nem változik sokat.
Hogy mégse érezze, aki fizet a sportcsomagért, hogy nem kapott mást, csak nagyobb számokat a prospektusban, a Mustangnak ebbe a kivitelébe a 3,31:1-es helyett rövidebb, 3,55:1-es végáttételű differenciálmű kerül, amitől a gyorsulása érezhetően javul: bár pontos adatot nem közöltek, azt mondják, 5 másodpercen belül lehet a gyorsulási idő álló helyzetből 60 mérföld/órás sebességre, ami legalább fél másodperc javulást jelentene.
Ám nem csak a motort dolgozták át valamelyest, hanem a féket és a futóművet is. Előre 32, hátra 24 mm átmérőjű kanyarstabilizátorok kerültek, a motorházba pedig toronymerevítőt építettek. Mindez precízebb irányíthatóságot ígér, a GT-ből átvett 353mm-es első féktárcsák pedig jobb lassulást ígérnek.
Természetesen külsőségek is tartoznak a csomaghoz: elöl splitter, hátul egy kis légterelő a csomagtérfedél peremén, 19-es felnik és négy kipufogóvég jár a célzászló-kockás High Performance jelvényekhez.