A legnagyobbat terpeszkedni ebben a Lexusban lehet

2019.04.17. 07:00

Azért kapható ma is bőven az autóban tehénkedést támogató típus. Mondjuk olyanok, mint a Rolls-Royce Phatnom, a Bentley Mulsanne, a Toyota Century vagy a Maybach-Mercedes S600 Pullman, de az az érzésünk, hogy több hely azokban sincs, mint a Lexus LM-ben.

Szigorúan véve az egyterű Lexus nem is igazán új modell. Japánban jó ideje kapható a Toyota Alphard, egy luxuskivitelű, hat- vagy hétüléses buszlimuzin, aminek a sziluettje pontosan ilyen. Bár a gyáriak nem tettek róla említést, a két autó alapja valószínűleg azonos, viszont a részletek nagyon is eltérőek.

Egyrészt a Lexusnál új burkolatokat terveztek az autóra, a márka homokóra-hűtőmaszkjával, kis fényszórókkal és érdekes krómdíszítéssel az oldalablakok között. Ahogy az Alphard, ez sem egy szépség, sőt, az arányai meglehetősen otrombák, de itt nem is ez a lényeg. Sokkal inkább az, hogy az LM az első üléssor mögött egy válaszfalat tartalmaz, és mögötte két különálló, magas fotelt helyeztek el, méteres lábtérrel. Itt bármekkora embernek bőséges a hely, miközben a sötétített üvegezés és a sofőrtől elválasztó fal teljes elzártságot biztosít a külvilágtól. A felszereltség is teljes: többek közt 26 hüvelykes televíziót, 19 hangszórós hangrendszert, 14 literes hűtőszekrényt kap, aki ilyen autóban ülhet hátul, és mindent irányíthat a karfába épített érintőképernyőn keresztül.

A hihetetlen térkínálat mellett a Lexus LM másik előnye, hogy aligha okoz olyan feltűnést, mint egy presztízslimuzin, igaz, nem is olyan gyors. A benne alkalmazott technika leginkább a Toyota Camry megoldásaira emlékeztet. Van egy benzines változata 3,5 literes V6-os motorral, illetve egy hibrid, amelybe 2,5 literes négyhengeres dolgozik villanymotoros segítséggel.

Egyetlen apróság akad, ami nem derült ki: hogy képes volt-e a Toyota egy ilyen magas karosszériához olyan menetkényelmű futóművet hangolni, ami méltó ehhez a környezethez. És ezt valószínűleg nem is lesz egyszerű megtudnunk, mivel a Lexus LM egyelőre szigorúan Kína számára készül, Európába, ahol épp most pusztulnak ki az egyterűek, biztosan nem hozzák el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.