Ez már a végleges villany-Aston
Ahogy korábban megígérte, az Aston Martin kifejlesztett egy tisztán elektromos típust a Rapide alapjain, amelyet gyártani is fognak. A hajtásláncot a Williams Advanced Engineering segítségével fejlesztették ki, de mivel a típus alapja a benzines Rapide volt, rákényszerültek néhány szokatlan megoldásra.
Az egyik ilyen az akkucsomag elhelyezése. Ez a Tesla megoldásához hasonlóan kisméretű, már ma is elterjedt 18650-es cellákból (18 mm átmérőjű és 65 mm hosszú, ilyenekből áll a legtöbb akkus csavarhúzó és notebook akkumulátora) áll, méghozzá 5600 darabból. A 800 V feszültségű akkucsomag karbonszálas kompozit tokozást kap, és mivel az alacsony utastér alatt nem fért volna el, a hosszú orrban helyezték el, ott, ahol a benzines Rapide a V12-es motorját hordta.
A 65 kWh-s csomag egyébként elvileg 320 kilométerre lehet elegendő WLTP ciklusban mérve, ami nem kiemelkedően jó eredmény, de a gyáriak szerint ezt ellensúlyozandó, a beépített töltőjével is három óra alatt tölthető fel az akkucsomag, gyorstöltővel egy óra alatt 300 km-nyi energiát képes felvenni. A legnagyobb elérhető töltési sebességgel pedig 500 km hatótáv óránként, ami 30 percen belüli töltési időt jelent 10-ről 80%-os töltési szintre.
A négyajtós sportkocsit egyébként két motor hajtja, amelyek összesen 601 lóerő leadására képesek, és akár 4 másodperc alatt felgyorsíthatják az autót 96 km/h-ra. A teljesítménye alapján nyilván többre is képes lenne, de az autó végsebességét 250 km/h-ra korlátozták, nyilván a túl gyors akkumulátor-merülés elkerülése érdekében.
A Sanghajban bemutatott modell lesz az első, amelyet az Aston Martin új, St. Athan üzemében gyártanak majd, bár elég korlátozott számban lesz elérhető: összesen 155 példány készül belőle. Árat egyelőre nem mondtak, de az az érzésünk, már csak a példányszám miatt is sokkal drágább kell, hogy legyen, mint a sok tekintetben életrevalóbb konstrukciónak tűnő Tesla Model S P100D.