Kaliforniában indult a Kenworth és a Toyota közös projektje, amely áruterítésre hidrogén-hajtású nyergesvontatókat használ. Ezek még mindig nem versenyezhetnek hatótávban a dízel-kamionok képességeivel, de a tisztán elektromos hajtásnál jobb eredményeket ígérnek.
A konkrét program célja az, hogy a Los Angeles-i kikötőből induló teherforgalom egy részét null-emissziós járművekkel bonyolíthassák, ezt a kaliforniai környezetvédelmi ügynökség jelentős összeggel támogatta is.
A két éve bemutatott Kenworth-Toyota prototípushoz képest a programban részt vevő, még mindig kísérleti járművek paraméterei valamelyest javultak ugyan, de a 300 mérföldes, azaz durván 480 km-es hatótáv egy töltéssel még mindig nem valami nagyszerű érték. Ezzel együtt hidrogén-hajtás még mindig életképesebbnek tűnik a tisztán elektromos hajtásnál, mivel a hidrogén-tartályok feltöltése jóval gyorsabban megy az akkumulátor-töltésnél. Ugyanakkor itt is probléma a megfelelő töltőhálózat hiánya. Még Kaliforniában is komoly tervezést igényel az ilyen járművek üzemeltetése, pedig ott évtizedek óta működnek hidrogén-kutak.
A Toyota láthatóan kitart az üzemanyagcellás hajtás mellett, amelybe az elmúlt bő két évtizedben kutatási keretének nagy részét ölte, bár mostanra egyértelműnek tűnik, hogy a személyautókban ennek nemigen lesz helye az elektromos járművek mellett. Ugyanakkor nem kizárt, hogy a teherautó-dízelmotorok kiváltására a hidrogén-hajtás válik be, hiszen ugyanolyan csendes és tiszta, mint az elektromos hajtás, de az egyik legnagyobb hátrány, a célszerűtlenül hosszú – teherautók esetében órákig tartó – töltési idő nélkül.