A részben vagy egészben elektromos autók eközben először jártak százezer eladás fölött Európában, a Tesla pedig bekerült a 25 legnagyobb autógyártó közé a kontinensen a Jato Dynamic statisztikái szerint. Az elmúlt évek trendjeit tükrözik a márciusi autóeladások.
Tartós lejtmenetben vannak az európai autóeladások egy ideje. Márciusban már hetedik hónapja, ennek okait pedig az elemzők is csak sejtik, de legtöbbször a Brexit és a dízeltiltások körüli bizalmatlanságra fogják a vásárlói kedv és bizalom csökkenését. Márciusban éves összehasonlításban 3,9 százalékkal csökkentek az autóeladások az EU-ban, de ennél az adatnál sokkal érdekesebb, hogy eközben az eladott autók közt hogyan oszlik meg a dízel, a benzin és az alternatív hajtás:
- 2000 szeptembere óta nem volt ennyire kis részesedése az európai piacból a dízelautóknak. A múlt hónapban Európában eladott autók 31,2 százaléka volt dízel. Ez tavaly márciusban még 36,2, 2017 márciusában pedig még 44,8 százalék volt.
- A villanyos, hibrid és plug-in hibrid autók együttes eladása eközben először lépte át naptári hónapon belül a százezret a kontinensen. 125 400 fogyott belőlük és ezzel már a teljes újautópiac 7,1 százalékát hozták.
- A villanyautók között most már magasan a Tesla Model 3 a legnépszerűbb. A februári 3747 eladás után márciusban már 15 683 kelt el belőle felénk.
- Márciusban is a VW Golf fogyott legjobban Európában, 46 364 eladás kellett neki az elsőséghez.
Érdekes még a Jato fenti statisztikája is. A márciusi trendeket mutatja márkákra bontva. A Model 3 felfutása miatt a Tesla hirtelen összehozott egy 276 százalékos növekedést, azt leszámítva a Dacia jelentős növekedése és a Nissan és a Ford jelentős csökkenése kiugró még.