Megjött a Land Rover új sorhatosa
Az Ingenium motorcsalád négyhengeres tagjai után elkészült a hathengeres is: a háromliteres soros motorból egyelőre két változatot készítenek: a Range Roverbe 400, a Range Rover Sportba 360 és 400 lóerővel kerül be.
A Jaguar Land Rover a Mercedes, a BMW és a Volvo példáját követve moduláris motorcsalád kifejlesztésével igyekszik csökkenteni a költségeit. A kétliteres négyhengereseket már évek óta használja a cég, most pedig elkészültek a soros hathengeres Ingenium motorok első változatai is, amelyeket a Range Rover és Range Rover Sport modellekben kezdenek alkalmazni.
A Range Roverbe egyelőre csak az erősebbik, 400 lóerős változat kerül, 48 voltos hibrid hajtással kombinálva. Az óriási terepjáró ezzel a motorral 225 km/h-s végsebességet érhet el, 6,3 másodperc alatt gyorsulhat százra, és 9,3 liter benzint fogyaszt majd. Nem rossz, ha azt nézzük, hogy a karosszéria öt méter hosszú, majdnem két méger széles, több mint 1,8 méter magas, és nincs belőle 2160 kilósnál könnyebb változat. A könnyedebb Range Rover Sportban ugyanez a motor egyébként elvben akár 7,3 liter benzinnel is elmegy száz kilométert.
A cél elvileg az, hogy az összes régi, Ford-eredetű V6-os és V8-as motort leválthassák az új sorhatossal, amelynek a teljesítménye állítólag 275 és 500 lóerő között változik majd, kiviteltől függően. Természetesen fejlesztenek dízelváltozatot is, amelyből szintén várható 400 lóerős változat. Ennek megfelelően a későbbiekben az új motorok a Jaguar nagyobb modelljeiben is megjelennek majd, de egyelőre még azt sem tudni, hogy Nagy-Britannián kívül mikor, és milyen áron indulhat az új, soros hathengeressel felszerelt modellek gyártása és forgalmazása.