Mike Manley, a Fiat-Chrysler első embere befektetőknek előtt tett említés arról, hogy szívesen használnák a PSA villanyautó-alapjait saját elektromos modelljeikben. A CMP platform, amelyet épp mostanság kezdtek bevezetni, alighanem olcsó gyárthatósága miatt vonzó a Fiat számára, és persze mivel már készen van – a kérdés az, hogy tényleg megkapják-e a francia partnertől.
A Fiat a villanyautó-fejlesztésben meglehetősen le van maradva a konkurenciához képest. Bár forgalmaztak egy villanymotoros 500-as változatot, a további elektromos modellek elég távolinak tűnnek. Ennek ellensúlyozására a következő három év során mintegy kétmilliárd dollárt költenek környezetvédelmi kreditek vásárlására: egyebek közt Európában minden Tesla a Fiat szén-dioxid-kibocsátási átlagát javítja majd. Ám hosszabb távon ez nem igazán éri meg: saját elektromos autók bevezetésére lenne szükség, méghozzá hamar.
A Peugeot CMP kisautó-platformjának egyik korszerű jellemzője, hogy már fel van készítve elektromos hajtáslánc fogadására, míg ugyanez a Fiat Small padlólemez-családjára, amire minden, a Pandánál nagyobb fronthajtású modelljük épül, nem mondható el. Ha a PSA átadja friss műszaki alapjait a Fiatnak, az legalább arra a négy-öt évre megoldást hozna, amíg az olaszok elő nem állnak saját megoldásukkal. A kérdés már csak az, hogy az együttműködés eljut-e erre a szintre – mindenesetre érdekes elképzelni, hogy a Fiat Punto elektromos utódja a Peugeot 208-as alapjaira épülhet.
A Fiat-csoport az elmúlt években prémium-márkái fejlesztésére koncentrált: az Alfa Romeo, a Jeep és a Ram élvezett abszolút elsőséget, a Fiatot viszont határozottan elhanyagolták, ami a platform-fejlesztés hiányosságain már tetten érhető.