Norvégiában az állami támogatások és az üzemanyagárak miatt a villanyautó népszerűbb, mint bárhol másutt a világon. Nem csoda, hogy az Aud E-tronért is itt állnak sorba a legtöbben, ennek megfelelően a helyzet is itt a legreménytelenebb.
Az E-tron szállítása ugyanis lassan halad, akad olyan, aki egy éve rendelte meg az autót, és a forgalmazó szerint várhat további fél évet. Van ugyan egy kiskapu, a sor elejére lehet ugrani, de ehhez az egyik legdrágább változatot kell megrendelni, a gyár ugyanis most csak ilyeneket készít. Az elektromos Audi alapváltozata 650 ezer koronába (átszámítva 21,46 millió forintba) kerül Norvégiában, de pillanatnyilag csak az 55 Advanced Plus változat érhető el, amely 840 ezerbe kerül (27,7 millió forint). Már ez is borzolta a kedélyeket, de azután kezdtek igazán háborogni a sorban álló vevők, hogy kiderült, aki nem fogadja el a burkolt áremelést, az ki sem hátrálhat az autóvásárlásból veszteség nélkül. Az Audi ugyanis olyan szerződést íratott alá márciusban a megrendelőkkel, amely szerint a vételár 8%-át – ami alsó hangon 1,7 millió forintnyi összeg – ha valaki a késés miatt mégsem kérné a megrendelt E-tronját.
A norvég forgalmazó, vagy úgy általában az Audi – nem igazán derül ki, hogy melyik a hibás – nem épp vásárlóbarát hozzáállásánál persze érdekesebb, hogy miért készül lassan az E-tron. Erről egyelőre annyit lehet tudni, nagyrészt nem hivatalos sajtóhírek alapján, hogy az akkumulátorok csekély száma miatt az E-tron gyártósorát csak napi 6 órában működtetik. Ám az akkuhiány oka rejtély: ezeket az LG Chemtől vásárolja az Audi, ugyanattól a cégtől, amely például a Jaguar I-Pace számára is szállít, magyarul a gyártási tapasztalatok hiánya aligha játszhat szerepet.