Várható volt, hogy lesznek leépítések, bár sokkal durvább lépésekre számított a szaksajtó. Tavaly ősszel 24 ezer fő elbocsátásáról lehetett hallani, ehhez képest egyelőre 7000 emberének mond fel az autógyártó.
A vártnál kisebb mértékű leépítés részint annak is köszönhető, hogy nem zárt rossz évet a Ford tavaly: 3,7 milliárd dolláros nyereséggel egy nagyobb leépítést nehéz lett volna megmagyarázni. Ez azonban így is a teljes nemzetközi irodai állománynak vagy a tizedrésze.
Az elbocsátási hullám annak a tervnek a része, amelyet a jelenlegi vezérigazgató, Jim Hackett állított össze a versenyképesség növelésére. Ennek részeként kezdték eltüntetni a személyautókat az amerikai kínálatból, csökkenteni a komplikált vállalati bürokráciát, valamint erőforrásokat elkülöníteni az önvezető járművek és az elektromos hajtások fejlesztésére.