A TT kegyvesztettségének legfontosabb oka persze az, hogy drámaian csökkentek az eladásai az elmúlt években: tavaly már tízezer példányt sem tudtak eladni Európában, míg négy évvel korábban bőven húszezer feletti mennyiség fogyott.
Amit a kupé fejlesztésének kihagyásával megspórolnak, azt is a villanyautó-választék fejlesztésébe forgatják, és mivel 2025-ig 30 akkumulátoros hajtású, és 20 tisztán elektromos autót terveznek piacra dobni, az ilyen típusú spórolásra szükség is lesz.
Valószínűleg nem is a TT lesz az egyetlen áldozat, bár konkrétan csak ezt a modellt említette Bram Schot, az Audi vezérigazgatója. Azt is mondta, hogy hasonló áron egy hasonlóan erős érzelmek kiváltására alkalmas elektromos modellt terveznek gyártásba küldeni, bár erről konkrétumokat egyelőre nem mondott.