Kiderült, mit tud a Škoda villanyautója
A Škoda bemutatta a Citigoe iV nevű elektromos autóját. Ez ránézésre nem tér el nagyon a benzines változattól, viszont az elektromos hajtáslánc itt többet tud, mint a testvérmodell, a VW Up! villany-változatáé.
![](https://kep.index.hu/1/0/2791/27917/279179/27917985_7cbb7d460a53afee10abeb94abc75559_wm.jpg)
Lényegében arról van szó, hogy a VW csoport továbbfejlesztette az e-Up! típust, de a végeredmény elsőként a Škoda kínálatában jelenik meg. Erre utal, hogy a villanymotor teljesítménye nem változott, továbbra is 82 lóerő mozgatja a 3,6 méteres kisautó elektromos változatát, viszont az akkucsomag kapacitása 18,7 kWh-ról 36,8 kWh-ra emelkedett, ami a gyáriak szerint a korábbi 160 helyett 265 km körüli maximális hatótávot eredményez.
![](https://kep.index.hu/1/0/2791/27918/279188/27918859_e2239c588796bc37e93099b5143285cc_wm.jpg)
A nagyobb akkumulátor persze a töltési idők növekedésével jár: egy újratöltés 80%-ra, 40 kW-os gyorstöltéssel pontosan egy óráig tart, 7,2 kW-os fali töltőből valamivel több mint négy órát, 2,3 kW-os otthoni töltővel pedig több mint 12 óra a teljes feltöltés. A villanymotor egyébként átlagos dinamikával ruházza fel a koskocsit: 12,5 másodperc alatt gyorsulhat százra, a végsebességét pedig 130 km/h-ra korlátozták.
![](https://kep.index.hu/1/0/2791/27918/279188/27918861_4aa54ff5fc1a164dc1427364c8e9cdaf_wm.jpg)
A leglényegesebb részletről, az árról egyelőre hallgatnak a csehek, de az valószínűtlen, hogy az e-Up! eddigi, 26 900 eurós (kb. 8,7 millió forintos) áránál többet kérnének érte.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)