A Ford 1966 és 1969 között tarolt Le Mans-ban a GT40-esekkel, az aktuális Ford GT-t pedig arra fejlesztették, hogy 2016-tól hasonló sikereket arassanak. Az első évben össze is jött a győzelem Le Mans-ban, de az idén elfogynak az ötvenedik évfordulók, a Ford pedig lezárja az újabb európai kalandot.
A nagy ötlet ennek alkalmából, hogy minden idei versenyautójuk egy sikeres GT40-est idéző festéssel indul az idei Le Mans-i 24 óráson. Valahogy úgy, ahogy a Porsche is csinálta tavaly a 911-esekkel, csak a Ford nem két autót indít az idén, hanem négyet, méghozzá négy különböző festéssel. A 66-os rajtszámú fekete-fehér jármű az 1966-os győztes autó színeit kapja, 69-es rajtszámú az ugyanott másodiknak befutó GT40 fehér-piros mintázatát kapja meg, a 67-es rajtszámú autóra az 1967-ben elsőként végzett Mk.IV-es GT40 vörös-fehér színei kerülnek, a 68-as gép pedig a 2016-os kategóriagyőztes festésével lép pályára.
A gyári alakulat látványosan kihagyja az 1968-ban és 1969-ben nyerő autók kék-narancs Gulf színeit, de lesz egy ezekhez hasonló autó is: a 85-ös rajtszámú gép színezése annyiban tér el a legendás GT40-esétől, hogy világoskék helyett világos lila az alapszíne, a jelleg viszont nagyszerűen átjön.
Úgy tűnik, a Ford, legalábbis a gyári csapat az idei Le Mans-i 24 órással teljesen kivonul az európai hosszú távú sportkocsiversenyzésből, bár nem kizárt, hogy privát színekben akár még évekig a GTE mezőny fontos szereplői maradhatnak a második generációs Ford GT-k.