A kis Ferrariból lett az ezer lóerős szuperautó
Persze egy ideje már nem a középmotoros modell az alap-Ferrari, az év elején bemutatott F8 Tributo a maga 720 lóerejével már ugyanazt a dinamikát nyújtja, mint a nagyobb, V12-es Superfast, az új SF90 Stradale viszont át is veszi a csúcsmodell szerepét.

A rokonság az F8-cal elsősorban a kabin környékén szembetűnő: a tetővonal egyértelműen ugyanolyan, bár ezt elég jól leplezték azzal, hogy a tető fekete maradt. Az autó orrának és hátsó részének formája pedig eléggé eltérő a Tributo megoldásaitól: mintha itt inkább a 488-asból kifejlesztett egyedi J50 lett volna a minta. Akadnak persze egyéni megoldások is, mint a szögletes hátsó lámpák: ezek épp elég egyéniséget kölcsönöznek a típusnak ahhoz, hogy senki ne keverje össze egyszerűbb testvéreivel.
Az SF90 Stradale ugyanis az eddigi legbonyolultabb hajtásláncot kapta meg a Ferrari történetében. Az F8-ból ismerős 3,9 literes biturbó V8-as itt 780 lóerős, de ezt három villanymotorral egészítették ki. Kettő a két első kereket hajtja, egyenként 116 lóerősek, és van egy harmadik, 204 lóerős hátul. A három villanymotor összteljesítménye a gyakorlatban mégis csupán 220 lóerő, ennyit enged a beépített 7,9 kW-os akkumulátorcsomag maximális áramtűrése.
Ferrari F8 Tributo: Pista, te vagy az?
Alig négy év után váltják le a középmotoros Ferrarit: a részletek változtak, a lényeg alig.
A hibrid hajtás arra is jó, hogy 25 kilométert tisztán elektromos üzemben használják az SF90-est – ilyenkor persze korlátozott menetdinamika lehetséges, a végsebesség például 135 km/h-ra csökken – de arra is, hogy javítson a gyorsuláson. Az SF90 Stradale, amely 1600 kilót nyom üresen (a karbontetős Assetto Fiorano csak 1570-et), akár 2,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, így hosszú évek óta ez lehet az első sportkocsi a piacon, ami ebben a versenyszámban képes felülmúlni a Tesla Model S P100D ludicrous üzemmódját, ami 2,5 másodperc alatt gyorsít 96 km/h-ra. A nagy diferencia az, hogy a Ferrari folytatja a gyorsítást akár 200 km/h fölé is. 200-ra 6,7 másodperc alatt gyorsul. A végsebessége már nem olyan hajmeresztő, 340 km/h, de egyrészt ez sem kevés, másrészt ilyen tempónál a villanymotorokat már kikapcsolják a hajtásból, különben túllépnék a maximális fordulatszámukat.
Hivatalosan ugyan még nincs ára a hibrid csúcs-Ferrarinak – a gyártás is csak 2020-ban indul. Állítólag a jövő héten mutatják meg a típust 2000 törzsvásárlónak – ők elővételi jogot kapnak – és állítólag ott hangzik el először nyilvánosan, hogy mibe is kerül majd egy ilyen gép.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
