Lesz dugódíj Budapesten, de nem mostanában
Az információ Tarlós Istvántól származik, aki a Magyar Hírlapnak adott nyilatkozatában hangsúlyozta: hiába szavazták meg a legutóbbi közgyűlési ülésen, csak akkor vezethetnek be dugódíjat, ha az ahhoz szükséges fejlesztések, amilyen a 3-as metró felújítása, vagy a P+R parkolórendszer bővítése, megvalósulnak.
Budapest főpolgármestere szerint a 2025-ös bevezetési dátum is csak egy becslés, és a dugódíj azért került a Budapesti Mobilitási Tervbe, hogy az EU követelményeinek megfeleljen a város vezetése, mivel a 4-es metró EU-s támogatásának feltétele volt a dugódíj bevezetése.
A jelenlegi tervek egyébként nem használatarányos dugódíjról szólnak, hanem egyszeri, az egész város területére érvényes átalányról. Korábban évi 5000 forintos díjat említettek, és csak ennek a bevezetése után jöhetne egy második zóna kijelölése, ahol további díjat szedhetnének.
Azt persze képtelenség megállapítani, hogy Tarlós nyilatkozatát mennyiben befolyásolhatja a tény, hogy ősszel jönnek az önkormányzati választások. Reális esélyünk valószínűleg csak az után lesz tisztábban látni az ügyben, miután megválasztják Budapest új vezetését.