Vázlatokon az újabb villany-Audi
Az már tavaly sem volt kérdés, amikor az E-tron GT tanulmányt bemutatták, hogy a cél a szériagyártás. Most, a védjegy-eljárás miatt nyilvánosságra került vázlatokon azonban az is látszik, mennyire volt végleges a tanulmány formája.
Azt kell mondjuk, eléggé. Bár a vázlatok, különösen amelyek a sarkok felől mutatják az autót, az axonometrikus ábrázolás – a perspektíva hiánya – miatt kissé torznak tűnnek, jól kivehetők a formaterv részletei. Ha van meglepetés, az az, hogy mennyire nincs meglepetés: centiről centire megtartották a GT tanulmány formáit, az összes él és ív, apróbb és nagyobb részlet a helyén maradt.
Egyébként az autó koncepciója elég egyértelműen a Tesla Model S-ére emlékeztet, bár házon belül sem teljesen előzmény nélküli. A műszaki megoldásai a Porsche Taycan-éival állnak majd rokonságban, míg a hagyományos kínálatból az A7 Sportbackre emlékeztet halványan. Egyébként erre a villany-Audira a vázlatok alapján is nehéz lenne mást mondani, mint hogy jó arányú, dinamikus forma, ha lesz probléma vele, az inkább a minden eredetiséget nélkülöző forma, illetve az ár miatt lehet.
A tanulmány kapcsán az Audinál egyébként 800 voltos elektromos rendszerről, 590 lóerős, kétmotoros hajtásrendszerről és 400 km körüli EPA hatótávról beszéltek, ami a Teslák paramétereinél gyengébb eredmény, bár nem kizárható, hogy a szériamodell 2020 második felére várható premierjéig ezeken még tudnak javítani.