Nézzék, ez már az utcai M8-as BMW
A nyolcas BMW utcai csúcskivitele eddig az 530 lóerős M850i volt, de ez hamarosan megváltozik: megmutatták a közönségnek az M8-ast, nagyjából azzal a műszaki tartalommal, amit az M5-ösből már ismerünk. Ráadásul rögtön négy változatban érkezik a típus, hiszen kabrió és kupé karosszériával, valamint lesz Competition kivitel, és melléknév nélküli alapváltozat.
Az alap-M8 sem tűnik kevésnek a maga 600 lóerejével, és ehhez képest a 625 lóerős Competition már nem akkora előrelépés. Ám úgy tűnik, megéri két változatot készíteni, és lehúzni némi prémiumot azokról, akik a legerősebbnél nem adják alább. A két változat között a legnagyobb eltérés egyébként a sebességkorlát: a Competition végsebessége 305 km/h lesz, a normál M8-é viszont a szabványos 250 km/h. Az erősebb kivitel valamivel jobban is gyorsul, bár az azért kétséges, hogy akad-e ember, aki megérzi a különbséget a 3,2 és a 3,3 másodperces idő között 0-ról 100 km/h-ra. Aki a nyitott változatot választja, az további egy tizeddel lesz lassabb.
Ahogy az M5, az M8 is csak összkerék-hajtással és nyolcfokozatú automata váltóval lesz elérhető, de természetesen az automata kapcsolható lesz kézzel, az összkerék-hajtásnak van olyan programja, ami minden nyomatékot a két hátsó kerékre küld, és a menetstabilizáló – BMW-éknél DSC – is kikapcsolható. Más kérdés, hogy ezekre mekkora lesz az igény: az M8 elődjéhez, az M6-hoz hasonlóan inkább tűnik gyors túrakocsinak, mint igazi sportkupénak. Erre utal az 1,885 tonnás üres tömeg, a 4,86 métereres hossz, a 2,83 méteres tengelytáv és a rettentő méretű kerekek is. Elöl 275/35-ös, hátul pedig 285/35-ös gumik kellenek 20 hüvelykes felniken, hogy a nagydarab kétajtósok úttartása megfelelő legyen.
Az M8 bizonyos szempontból egy kicsit el is késik, hiszen a szériamodell csak szeptembertől lesz kapható a kereskedésekben, hónapokkal az után, hogy Le Mans-ban utoljára indítják a tavaly óta szolgálatban álló M8 GTE versenygépet.